Kostråd efter en GBP – normalkost

Måltidsordning Mall för normalkost. Tiderna är förslag. Och mängden över dygnet, är en bra lathund att få i sig. Anpassa kosten efter dina förutsättningar.

  • kl 7.00 gröt på 1 dl havregryn och 1 dl mjölk blanda i blåbär tex och linfrön 1 msk samt ägg
  • kl  9.00 1 dl Kesella, med hallon, blåbär tex
  • kl 12.00 Kött,fisk eller fågel ca 100-125 g, wokade grönsaker qinoa en klick tzatsiki
  • kl 14.00 1 dl keso naturell ½ äpple, hasselnötter strö kanel över
  • kl 16.00 1 ägg med lite grönsaker tex eller bär, frukt, kesella
  • kl 18.00  kött,fisk eller fågel ca 100 g , sedan grönsaker, råris eller potatis
  • kl 20.00 Matmuffins eller en smoothie,  gör själv kan även tillsätta proteinpulver i dessa.
  • Ca 1 1/2- 2 liter vätska per dygn (Vatten smaksatt med bär, frukt tex)
  • ca 5 dl mjölkprodukter / dag inkluderas i matlagningen för enkelheten
  • Anpassade vitaminer förebygga vitaminbrister samt benskörhet efter din överviktsoperation

Så kan en dag se ut i ditt nya liv som har genomgått Gastric bypass / Överviktsopererad

Många fryser efter Gastric bypass / Gastric Sleeveoperation. Det är för att kroppen får för lite energi, när du ökar på energibalansen i din kropp och börjar finna din kostplanering då brukar det bli bättre. En bra att tänka på tanke är. Fryser du så kan det vara kroppen sätt att berätta att du bör äta mer!

En varierad kost & anpassade vitaminer är en bra grund samt Fysisk aktivitet dagligen anpassad för dig.

  • Önskas inspiration, veckorecept och instruktioner varje vecka med stor frihet att anpassa menyerna –
    Tveka inte, Bli medlem här i Kylskåpsröj du har allt att vinna om du söker varaktigt resultat.
    Torsk med sparris i pannan

Bra att ha med sig i handväskan eller i bakfickan är:

Kokt ägg, nötter,1 flaska vatten, frukt. Då klarar du dig hem tills nästa måltid om du är på väg.
Mellanmål på väg inte bara en receptbok utan även en inspirerande handbok i hur alla kan skapa sitt hållbara liv genom god planering och medvetna val i hela livet.

Att lära sig äta allt fast inte alltid är en bra grund. Satsa gärna på långsamma kolhydrater, Proteiner är viktiga. Som överviktsopererad behöver du ca 80 g/ dag. Fett och kolhydrater är lika viktigt att få in i sin kost.

Dela gärna länken vidare. Du kan inte kopiera material från Levdittliv Lagen om upphovsrätt gäller hela webbsidan, vi får regelbundet information om att copy pågår i sociala kanaler.
Ser du något så tveka inte du med att berätta, med Kärlek & Respekt 

Mia Ånemyr 
Kostfrågor & Livsstilsplanering
Författare & Föreläsare
070-716 53 29
www.kylskapsroj.se kost & livsstil för alla samt konceptet Kylskåpsröj
www.levdittliv.se före under och efter överviktskirurgi
Även opererad 1994/2000,  mer om det finns i bif länk här i med & motgång  Klicka här för mer
Senaste recepten