Hej! Måndag igen. Oj vad tiden går snabbt. Men det är väl för att man ha så roligt, är det inte så? 🙂

Borde träna… Ja, det uppfyller mina tankar just nu. Kanske för att jag opererade åderbråcket för exakt en vecka sedan, och de sa att jag inte fick träna på en vecka. Och det är ju idag. Alltså, nu har det gått en vecka, och jag ska alltså ”börja träna igen”. Haha.. Min träning har verkligen stannat av. Varför? För att jag är lat. För att träna är tråkigt…

Jag har aldrig tränat regelbundet. Surprise, tjockis… 🙂 eller jag får väl säga fd tjockis nu för tiden men ändå. Efter operationen, för snart ett år sedan, gick jag promenader. Men bara lätta promenader. Körde 7 min workout (en app med snabba övningar som tar 7 min) hemma varannan dag ett tag. Det gick också bra, ett tag… sedan tröttnade jag.

I våras började jag dock löpträna. Aldrig klarat det i hela mitt liv och plötsligt klarade jag det. Gjorde det tillsammans med appen ”C25K” som skulle lära vem som helst att kunna springa 5km på 8 veckor. Jag var duktig, det var jag. Var ute 2-3 gånger per vecka och ökade upp mig så att jag verkligen kände att det var möjligt. Kom en bra bit på vägen. Men så kom sommaren och värmen och jag orkade bara inte. Och sedan dess har jag inte tagit upp det igen.

Här var jag i full gång

Typiskt!

Jag har haft en spikrak viktnedgång från min Modifaststart 1 oktober 2017. Små platåer då och då, men min viktnedgång har faktiskt aldrig sackat av. Den har gått nedåt till mitt mål på 75 kg. Och i fredags vägde jag 72,8 och minskar alltså fortfarande lite grann hela tiden. Så motivationen att träna har liksom uteblivit. Orkar inte. Hinner inte. Vill inte.

Borde dock… Inser verkligen det. Egentligen bygga muskler. För de är ett skämt. Min rumpa och mina lår är så svaga så det är tokigt. Slappa och svaga. Måste träna upp dem. Motivationen borde vara de slappa låren för huden där är verkligen slapp. Och om jag tränar upp musklerna borde det ju hjälpa. Och nu när jag fått bort halva åderbråcken (ett ben avklarat, nästa opereras i december) så borde jag verkligen snygga till benen med muskler för min egen skull.

Dessa spiror borde jag snygga till lite

Men jag vet inte hur… Orkar inte gå till gym. Hinner inte med två barn och jobb och dessutom nya arbetsuppgifter på jobbet. Ska jag köra 7 min workout dagligen hemma? Motionscykel har jag. Borde kanske använda den? Löpning igen. Jag vet inte. Hjälp mig? Hur ska jag få fart på mig själv? behöver tips och pepp av er!!

Kom igen, hit me! Ge mig tips och peppning och kanske ett mål som är rimligt. Ta nu inte i så nu spricker för då faller jag platt. Lite bara… lite hjälp!

Kram

Louise

Sharing is caring!

2+

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Fler inlägg