Ganska mycket, i alla fall om man som jag fullkomligt äääälskar det!
Det är proteinrikt, lätt att förbereda för att ha färdigblandat i kylen och man kan verkligen variera tillbehören i det oändliga! Funkar väldigt bra i mosperioden också. Jag skulle kunna äta kesofrutti många gånger per dag! Ibland blir det två gånger men jag brukar oftast sansa mig och enbart äta det en gång dagligen. Mestadels som mellis eller kvällis. 

Mitt recept

Jag anar att det finns en massa olika recept på kesofrutti. Får själv ganska ofta frågan om hur jag blandar till min variant och har gjort flera inlägg om det både här på bloggen tidigare. Men det funkar nog med ännu ett, så håll tillgodo!
Jag har länge prövat mig fram och kom för ett tag sedan fram till den ultimata krämiga blandningen, i alla fall enligt mig!  Jag blandar alltså till lika delar av keso, vaniljkesella (7,5% fett) och Larsas fettfria grekiska yoghurt. Det blir riktigt krämigt, jag gillar inte när det blir löst eller rinnande. Smaken blir heller inte sådär sliskigt söt. Vaniljsmaken finns där i och med vaniljkesellan men det smakar inte alls artificiellt som många vaniljprodukter tyvärr ofta kan göra numera…

Kvarg eller inte?

En del föredrar att blanda med vanlig kvarg men just strävheten i kvarg har jag väldigt svårt för så det går tyvärr bort för min del. Kesellan, som egentligen också är en sorts kvarg, funkar däremot. Den är otroligt mild och len och inte alls sträv. En annan variant är att blanda med den nyaste varianten av keso som smakar vanilj som kom för ett tag sedan. Man gör alltså precis som man vill och det är ju det som är toppen! Valfrihet är bra.

Mina favorittillbehör

Jag äter gärna frukt eller bär till, eller min hemgjorda granola. Eller så kombinerar jag både och. Ibland steker jag äppletärningar med kanel och havregryn, det är supergott till.
Såhär har mina kesofrutti-skålar sett ut de sista tio dagarna:

Har ni inte testat innan så är det dags nu! Låt mig hemskt gärna veta vad ni tyckte!
Följ mig på Instagram om ni vill, där delar jag med mig av fler tips, en massa matbilder, tankar och reflektion.

6+

Kommentarer

Jag har också snöat in på kesofrutti. Gärna med egen Granola och liiiite honung samt några bär eller frukt.
Men den godaste var nog ändå den jag gjorde av keso, fettfri grekisk yoghurt citronpeppar och lite dill. Toppade med kokt ägg och räkor. Sååå gooott!!

0

Ja, vi är många som gillar kesofrutti! Din variant var kanske lite annorlunda med dill och citronpeppar, ingen vaniljsmak då va? 😅
Tack snälla för att du kommenterar!

0

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Fler inlägg

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved for at least 5 minutes.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Click here to troubleshoot.