Sista kvällen i London för den här gången. Jag älskar den här staden och har varit här väldigt många gånger, tröttnar aldrig! Min man sa en gång med glimten i ögat att man bör åka till London minst en gång om året. Det har jag tagit fasta på, det behövde han inte säga två gånger!

Den här gången åkte jag med just maken som hade två jobbmöten och en fotbollsmatch inbokade. Själv var jag mest ute efter att insupa atmosfären och shoppa lite.  

Fantastiska London!

Vi har våra favoritställen och favoritrestauranger men det finns alltid något nytt att upptäcka. Dottern bodde här i ett år och jobbade som au pair i en fantastisk familj och det har gjort att hon, men även vi, fått en annan relation till staden. Det finns liksom band med London på ett annat sätt numera och dotterns värdfamilj är väldigt gästvänliga, vilket är jätteroligt. Den här gången bodde vi dock på hotell.

En glutenintolerant och en minimage

Jag har tidigare skrivit här om mat på resande fot och att planering verkligen är a och o. Den här gången hade vi inte frukost på hotellet och därmed måste man planera lite extra. Eftersom maken är glutenintolerant och jag har en minimage så behöver vi verkligen ligga steget före och därför hade vi ett litet reservskafferi med grejer med oss. Bananerna köptes dock på plats. Maken är alltid jättehungrig direkt när han vaknar, därav glutenbrödet. Själv tycker jag att exempelvis en banan mättar bra en stund tills man gjort sig i ordning och kan gå iväg och äta något mer matigt. Barebells proteinbars har jag mest i ifall ifall. 

Mellanmålsjakt

I övrigt så gäller det för mig och min minimage att försöka hitta mellanmål med fokus på protein och det kan vara lättare sagt än gjort. Jag stoppar i alla fall nästan alltid en banan i väskan innan vi ger oss iväg från hotellet. Den är bra att ta till om det blir lite akut. Men i övrigt så är det ju så att allting går. Ibland kan det till och med bli choklad om inget annat bättre dyker upp, frukt funkar också.

Kolhydrater? Ja ibland, men hellre protein

Ett bra tips i jakten på protein till mellanmål är att slakta en färdig macka. Det här var från början två trekantsmackor på lite grövre bröd med kyckling och bacon. Jag åt den ena mackan men tog bara kycklingen och baconet från den andra och lämnade kvar brödet.

Goda luncher och middagar

Vi har som sagt våra favoritrestauranger här i stan som vi gärna besöker. Men vi provar gärna nytt också. Den här resan har vi ätit mycket gott.

En av helgens höjdpunkter var eftermiddagens chokladfondue! ❤️ Mums! Både nyttigt och onyttigt! 

Men nu är det snart slut på sötebrödsdagarna. Imorgon åker vi hem och på tisdag börjar jag jobba igen efter ganska många veckors ledighet.

Önskar er alla en härlig vecka!

Följ mig gärna på Instagram: minimagen18

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Fler inlägg