Inne på andra året som gbp-opererad

Och nu gäller det att hitta BALANSEN.

Det kommer ta tid med så många år med ätstörningar.

Bra dag = vikten på vågen?

Det är detta jag kämpar med mest med nu.

Blir glad på morgonen om vågen säger under 71

Blir mindre bra dag om vågen ställer sig på 71+

Jag gick ju upp 7,8 kilo dec-feb

Som jag just nu kämpar med att gå ner igen.

Detta var både pga fel kost och att min medicin för min hypothyeros inte omvandlades rätt i kroppen.

Jag mådde bra psykiskt vid vikten  jag hade på operationsdagen för armplastiken den 2 dec som då va 67.

Gick upp till 74,8.

Är nu nere på 70,9.

Har börjat väga mig varje dag igen sen uppgången tyvärr.

Men kanske min målvikt är 71-72 då ska ja vara nöjd där o STANNA där.

Väntar Maj ut -tills medicineringen är rätt inställd.

Så kom gårdagen

Bio på en tisdag ~ fick frågan om vi skulle äta på dominos innan. Den är ganska ny i Helsingborg,

så ville absolut testa. Åt en halv pizza och tog med halva och åt som kvällsmål.

På bion åt jag liten popcorn och lite godis. I morse plussade vågen ett kilo .

Och blev genast en ”mindre” glad dag.

Trots att jag vet att det är mest vätska som kroppen bundit på sig efter alla kolhydrater igår.

Det krävs ju +7000 kcal för gå upp ett kilo fett.( Dvs jag skulle ätit 9000 kcal igår=omöjligt)

Men endån??

Att dessa siffror ska påverka mitt psykiska mående så.

Ställa undan vägen fungerar ej för mig, det triggar bara. Då går jag runt o funderar istället.

Men snart.. ??vet jag min målvikt o får acceptera att den kanske inte är 68 kilo

Utan 71-72.

Att psykiskt må bra trots att det står 72 på vågen.

Att äta pizza en tisdag, utan ångest.

Rekommenderar verkligen Dominos om du ej testat supergod pizza/deg, alla va toppen. Tog halva/halva så fick jag ju två goda smaker

Blir då nästa mål, som kommer ta mycket längre tid än året viktnedgången tog.

Siffrorna från artikeln i Amelia som jag skrev om HÄR spökar i huvudet.

5-10% går upp ALLT igen.

Jag ska INTE bli en av dom.

Det är inte det man gör sällan som är en fara, utan det man gör ofta.??

Som jag heter på instagram @detsitterihuvudet o det mesta gör just det.

Små steg framåt är fortfarande steg i rätt riktning ?????

Kram Sofie

 

Mina instagramkonto
Så missar du ej när bloggen uppdateras

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2+

Kommentarer

Hej!
Har precis hittat hit och uppskattar verkligen att hitta ett forum som är på samma nivå som jag själv😊
Det du skriver här är så spot on Jag. Har precis börjat träna, op 4/3-18, så låtit allt få ta sin tid men nu vill jag oxå hitta styrkan i kroppen. Men är så nojjig över siffrorna på vågen. Som lägst var jag nere på 66,9kg nu 68-69kg och den ångesten som är laddad att det visar uppåt går inte att beskriva.
Jag inser ju att en starkare kropp väger lite mer men jag kan inte förlika mig med det.
Tack för du delar med dig

0

Hejsan
Då v ar vi nere på samma
Va på 66,7 men väger nu 70. (Gick upp till 74,6, men fick sluta med godiset dagligen och fortsätta gå mina 10.000
Vet precis som du att muskler väger mer, men siffran som ticka uppåt på vågen är jobbig.
Vi får kämpa ihop och peppa varandra
Kram

0

Hej
Jag har gått ner ca 25/30kg under året efter min gbp. Jag är nu 177cm o väger ca 74.5.

Hur gjorde du för att gå ner de sista kg. (Jag är smal överallt utom på hatobjektet magen.)

Min avsky mot matlagningsmåstet gör att kostvanorna går mot mackor igen. Så jag vet att mina matburkar måste vara basen igen.
De är så lätt att hamna i ätstörda tankar igen. Speciellt då man hängt i träningsvärldensideal lite för mkt.

Vad fasen är normalkosthållning egentligen?

0

Hejsan och ursäkta för lite lång svarstid. 74,5 till 177 är en bra vikt så tänk inte så mycket på siffrorna. Lättare sagt än gjort,jag e nöjd på 70, vågen visar nu 72 till mina 1,79. För att gå ner de sista så la jag på 10.000 steg om dagen till min träning som annars är styrketräning 4 dagar i veckan. MEN 70% är maten 30 är träning i viktsammanhang. Jag är precis som du OM jag inte har färdig mat, då trycker jag något onyttigt. Och har jag gjort det en dag kan jag görs det två o tre, o hela veckan. Börjar om nästa män….
Men ha som vana att varje söndag göra matlådor till veckan. Jag hatar laga mat så e absolut ingen glädje för mig.Har du stor frys så gör mer. Lagade 17 st nu sist = mat till 10 dagar då jag ej äter matlåda på lördagar.
Normal kost är ca 5 mål mat, frukost lunch mellanmål och kvällsmål.
Frukost tex ägg på ett knäcke el havregrynsgröt. Middag 70% protein o 30 kolhydrater. mellanmål kvällsmål, propud, macka med proteinrikt pålägg. Keso o bär. Jag har alltid lördagen fri, och bjuds det på något äter jag. För annars triggar det gamla beteende mer. Och det kommer en orörd morgondag, men skjut aldrig upp det en vecka
Kul du läser min blogg
Kram

0

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Fler inlägg

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved for at least 5 minutes.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Click here to troubleshoot.