Hej på er,

Igår var jag borta på vc och tog bort agrafferna. Så jätteskönt att bli av med dom då dom kliat så jag blivit nästintill galen. Allt så dock fint ut så jag gick hem glad som en lärka.

Jag fortsätter försöka lära mig mitt nya liv med min lilla mage. Kan känna att många saker förändrats ( till det bättre) men det är svårt att komma in i maten med mer lightprodukter än tidigare. Stod och skulle plocka en keso går i affären och letar då efter lightkeso :)…….stod där länge och insåg till slut att den hette minikeso. Samma visa med kesella, fast den hette just light. Fast jag tänker att det tar lite tid att bryta gamla mönster, och det är ju just dom jag vill bryta. Jag har ju alltid stressat i mig min mat då jag ofta har burit en inre stress inom mig, men att nu då äta i minst 20 minuter är en utmaning för mig. Ibland lyckas jag helt ärligt att sitta ner såpass länge, men jag försöker. Skam den som ger sig tänker jag.

Min bästa investering i denna resa är min träningskompis jag har runt armen. Den peppar mig när jag rör på mig och ger mig så mycket fina små, men ack så viktiga utmärkelser. Låter säkert konstig, men dom är superviktiga för en person som tidigare knappt rört sig. Så rehabträning och alla promenader är den glad för och delar med sig av sin glädje till mig. Allt förs in i min mobil och så plingar den av glädje att jag rört på mig.

Nu känner jag också att jag kommit igång bra med mina vitaminer varje dag. Jag registrerar dom dagligen för att veta att jag tagit dom. Upplever att hela jag mår så mycket bättre med den daglig vitamin.

Jag har sett över just träningen denna veckan. Nu när det är vår och försommar är det ju enkelt at ta en cykeltur eller promenad men vad gör jag till hösten och vinter.? Hur gör ni ? Berätta gärna, hur många ggr i veckan tränar ni? Blev medlem på Friskis&svettis ( det finns flera andra fina också ) men fick då en app som heter GO. Där fanns en hel del hemma träning såsom coresoft och yoga som jag älskar. Det var i ett lite enklare tempo och rörelser men för mig helt ok. För det är inte lätt att träna och få upp pulsen så mycket som jag behöver då jag fortfarande känner mig tung. Även om jag tappat 14 kilo. Måste också säga att vart jag än vänder mig möts man av hejar rop och beröm över att jag gör denna resa för att investera i mig själv. Det känns gott i hjärtat.

Min träningsmix  just nu är promenader, GO träningen med core samt min rehab träning med pilatesboll och gummisnodd. Det borde ju göra mer till än från säker jag? Fortsättning följer…..

 

Ha en fin dag

 

Kram Maddie

Kommentarer

Känner ingen som är så målmedveten som du älskling!
Du är fantastisk! ❤️❤️❤️

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Fler inlägg